Reismissie - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marije - WaarBenJij.nu Reismissie - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marije - WaarBenJij.nu

Reismissie

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

24 Februari 2010 | Nederland, Alkmaar


Bijna is het zover, dan mag ik weer op reis, dan ga ik me weer oneindig vrij voelen!

Ben nu precies een jaar terug van een lange reis en het heeft best wel even geduurd voordat ik hier weer op m'n voeten geland was, echt wel een paar maanden. In die tijd heb ik 1001 mogelijkheden bedacht om het gevoel van vrijheid te blijven behouden. Word soms echt naar van het 9-17 ritme, zo beklemmend. Maargoed, heb een koophuis en ook een (hele leuke) nieuwe baan dus dat houdt me voor nu bij kortere trips..

Wat heeft ertoe geleid dat reizen en eigenlijk al de gedachte eraan me zoveel ruimte oplevert?
Met het in een toeristenstroom lopen voor Unesco plekken, het bakken in de zon op een eiland of het kunnen mededelen dat je wel zoveel landen al in je leven hebt aangedaan heeft het niets te maken..

Voor het reizen heeft het leven in eenvoud een grote aantrekking op mij, simpel gezegd; het kiezen uit niet een scala aan middelen in je huis maar slechts uit je rugzak, heerlijk die beperking. Beperking toont de werkelijkheid in een nieuw licht. Vaak zijn grenzen gewoon het tegendeel van vrijheid; en vrijheid betekent dan zorgeloosheid, vrije keuze en ongehinderde vooruitgang. Maar voor mij is begrenzing niet tegengesteld aan vrijheid. Ik zou haast zeggen dat zij op een bepaalde manier op elkaar lijken, in zoverre dat beperking ook zorgen wegneemt en vooruitgang brengt. Voor mij zit het, grof gezegd, zo: een oneindige vrijheid biedt oneindig veel keuzemogelijkheden. Een mens piekert zich suf over wat hij als eerste zal doen. Hij kan niet kiezen, besluit gewoon maar af te wachten en komt uiteindelijk tot niets. Grenzen echter bakenen het terrein van onze mogelijkheden af. Hoe meer grenzen, hoe eenvoudiger de keuze. Naarmate we verder ingesloten raken en in het nauw worden gebracht, wordt het makkelijker een rigoreuze stap te doen. Die voortdurende vernauwing helpt ons verder. Om niet te stikken worden we wel gedwongen tot handelen. Dit is onze ware drijfveer.

Risico’s verkleinen en op safe spelen is het tegenovergestelde van vrijheid. Maar angst voor het onzekere en onbekende kan vernieuwing in de weg staan. En dat is niet mijn drijfveer...

...ik hou van regen
ik hou van storm
ik ben niet bang

Ik ga naar India!

(Hobbes, Berlin, Japin)

  • 24 Februari 2010 - 17:12

    Rosita:

    Hoi Marije,
    Wat een goed weergave van je eigen levensvisie en wil. Perfect dat je op deze wijze voor je vrijheid opkomt.
    Succes en ik zal je volgen.
    Liefs Rosita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Alkmaar

India

Incredible India

Recente Reisverslagen:

02 April 2010

India love it or leave it II

02 April 2010

India love it or leave it I

24 Februari 2010

Reismissie
Marije

Actief sinds 20 Okt. 2008
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 39601

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Marrakech

29 December 2011 - 16 April 2012

Zuid Amerika

10 December 2010 - 06 Januari 2011

Midden-Amerika

26 Februari 2010 - 31 Maart 2010

India

17 November 2008 - 11 Februari 2009

Zuidoost Azie

Landen bezocht: