India love it or leave it II - Reisverslag uit Bombay, India van Marije - WaarBenJij.nu India love it or leave it II - Reisverslag uit Bombay, India van Marije - WaarBenJij.nu

India love it or leave it II

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

02 April 2010 | India, Bombay

We reizen verder up north in Kerala. Een prachtige provincie door het grote netwerk van de backwaters, theeplantages en palmbossen. De mensen zijn er hoger opgeleid waardoor er minder armoede heerst en we ontmoeten er meer christenen. Er ontstaan een aantal vriendschappen :)

We maken in Aleppey een fantastische tour op een houseboat waar we ‘s nachts gitaar spelen en buiten op het dek slapen. Bezoeken Cochin, de stranden van Kovalam en Varkala. En een hill station in Ooty, een koele afwisseling na de 40 graden aan de kust en besluit een stuk alleen te reizen. Zo laat ik me verrassen door de zonsondergang over de meren en de zonsopgang over de bossen en waterval van Wayanad Wildpark. Vervolgens via een lange lange weg per nachttrein naar Goa.

Goa is een heerlijke strandbestemming waar ik neerstrijk in Arambol en Palolem. India is er echter in geen velden of wegen te bekennen. Het is fijn dat een bruin kleurtje je huid opvliegt, je yoga kunt doen op een rots met uitzicht over 3 baaien en een tochtje met een oude houten boot om dolfijnen te spotten en aan te meren op een verlaten strand.. Very shanti shanti

Nog maar een paar daagjes en nog vele kilometers voor ons om in te vullen. Ik wil heel graag met de nachtbus naar Pune om een paar dagen een ashram te bezoeken. Ik ontmoet er een Indisch meisje voor wie het gearrangeerde huwelijk lijkt uit te pakken in een liefdeshuwelijk. De meeste huwelijken in India zijn gearrangeerd. Oorspronkelijk wordt de partner door de ouders gezocht en als de jongen en het meisje elkaar aardig vinden, vindt tijdens de 2e ontmoeting het huwelijk plaats. Dit meisje heeft haar ouders een maand de tijd gevraagd om haar huwelijkskandidaat te leren kennen. En nu zijn ze verliefd. Stralend laat ze me haar fotoalbum zien van de verloving die vorige week plaatsvond en in het teken staat van veel tradities met kleding en fruit.

Pune en later ook Mumbai zijn een spannend bezoek na de recente terroristische aanslagen (German Bakery). In mijn leven bij elkaar heb ik niet zo vaak aan een bom blasting gedacht als in deze 3 dagen. Drukke restaurants worden zwaar beveiligd door agenten met een geweer van 2 meter lang. In Pune ben ik een paar dagen naar het Osho Meditation Resort geweest, voor meditaties in een speciale rode jurk in een muisstil marmeren auditorium. Een hele hele bijzondere ervaring….

En nu ben ik weer thuis. Ik heb weer een ongelooflijk mooie, fijne en rustige tijd gehad. Het is moeilijk om hier al mijn ervaringen weer te geven. Oke I’ll try; I love India !!

  • 02 April 2010 - 16:30

    Rosita:

    Hey Marije,
    Wat fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben gehad, mijn bewondering! Alles verder goed? Ik heb geen afscheid v je kunnen nemen. Hopelijk kunnen we nog wat afspreken. Liefs Rosita

  • 09 April 2010 - 16:06

    Rianne:

    Super zeg! Zin om donderdag meer te horen! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

India

Incredible India

Recente Reisverslagen:

02 April 2010

India love it or leave it II

02 April 2010

India love it or leave it I

24 Februari 2010

Reismissie
Marije

Actief sinds 20 Okt. 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 39601

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Marrakech

29 December 2011 - 16 April 2012

Zuid Amerika

10 December 2010 - 06 Januari 2011

Midden-Amerika

26 Februari 2010 - 31 Maart 2010

India

17 November 2008 - 11 Februari 2009

Zuidoost Azie

Landen bezocht: