Meer van Peru - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Marije - WaarBenJij.nu Meer van Peru - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Marije - WaarBenJij.nu

Meer van Peru

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

06 April 2012 | Peru, Huaraz

Cuzco is een stad met zoveel geschiedenis, traditie en mythe, dat het moeilijk te onderscheiden is waar de feiten eindigen en mythe begint. Vandaag de dag is er met name modern Peruaans leven, gevormd door het toerisme. Cuzco mag zeker niet overgeslagen worden op je trip. Het is heerlijk om door de klinkersteegjes te lopen, overal kerkjes, oude koloniale gebouwen met winkeltjes en restaurantjes in de binnenhofjes. We hebben er een goede tijd.

Ons verblijf in Cuzco moest wel even onderbroken worden door een bezoek aan.... Machu Picchu. De legendarische Inca trail was 6 maanden geleden al volgeboekt. Als alternatief gaan we Inka Jungle trailend naar Machu Picchu, een ander pad. Mountainbiken, slapen in uitgestorven dorpjes en hiken naar Aguas Calientes, een dorp genesteld in een diepe vallei waar Machu Picchu hoog bovenop de berg ligt. Om 6 uur 's ochtends staan we aan de poort van de verloren Inka stad, zo de grote toeristen massa mijdend. Het oorspronkelijke doel en functie van Machu Picchu is nog steeds ter speculatie. Het zou een studieplaats zijn, waar niemand vanaf mocht weten, hoog op een berg gebouwd en daarmee verborgen. Het zijn prachtige ruïnes om te zien en dat ondanks de regen die ochtend. Voor de spectaculaire ansichtkaart foto's beklimmen we ook nog de Wuaynapicchu, een bitch van een berg; 45 minuten steil omhoog lopen. Het bereiken van de top was het uitzicht zeker waard! Bovendien komt de zon net uit :) 's Avonds met de trein weer terug naar Cuzco, met een heuze modeshow van alpaca truien in de coupé.

Terug in Cuzco zien we onze Engelse vrienden uit Arequipa en Puno weer. Met z'n vieren gaan we een nieuw avontuur tegemoet: ziplining! En dat was interessanter dan het klinkt. De tour begint met rotsklimmen op een berg van een paar honderd meter hoog. Daarna over 6 lijnen "vliegend" omlaag, die tussen de bergen door de Sacred Valley gespannen zijn. Bij de laatste lijn, die steil omlaag gaat, kwam een stukje abseilen kijken. Het nagenieten van 4 onvergetelijke dagen doen we in het Peruaanse nachtleven.

Hierna op naar Huacachina, een klein dorpje met palmbomen, exotische bloemen en antieke gebouwen in het midden van een enorme zandwoestijn. Het is onze tussenstop naar de laatste highlight van deze reis: de Cordillera Blanca, ook wel omschreven als een van de meest overweldigend mooie gebergtes op deze planeet. We maken ons klaar voor een 4-daagse trekking...we gaan kamperen in de bergen en koken bij ons tent....

• 08 April 2012 - 07:59

Fadila:

Hey liefie, heerlijk verhaal om te lezen en die foto s, wat zijn ze mooi!!!!! nou wijffie geniet nog ff van jullie laatste week. Volgende week kom je alweer terug :-)
    Dikke kus

• 09 April 2012 - 11:34

Frans:

Prachtige foto's.
    Je reist zo een stukje met jullie mee.
    Wel voorzichtig hé.

xx,
    frans

• 10 April 2012 - 07:29

Jose:

Wat een belevenissen allemaal! Wat jullie allemaal wel niet ondernemen zegt genoeg op de mooie foto,s. Xxx

• 10 April 2012 - 09:09

Kirsten:

Hi Lieverd, Klinkt allemaal weer top en ook de foto's zeggen wederom genoeg! Geniet nog even van je laatste weekje.... Tot snel! :) xx