Ik ben weer thuis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marije - WaarBenJij.nu Ik ben weer thuis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marije - WaarBenJij.nu

Ik ben weer thuis

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

18 April 2012 | Nederland, Alkmaar

Een bescheiden resumé van mijn reis. Het was een droomtrip!!! Er was zoveel afwisseling van natuur, temperatuur, omgeving, culturen, gedachten en gezelschap, in een werelddeel waar je je met slechts 1 taal kunt redden. Ik heb een onvergetelijke tijd gehad. In 4 maanden tijd heb ik gewoon een half continent afgelegd, zonder problemen en in een mooie combinatie van met een vriendin reizen, alleen reizen en met m'n zus. Na al die kilometers is het na 38 hostels (plus nog de nachten in een tentje en de nachtbussen) gelukkig & helaas tijd om naar huis te gaan..

Wat ik in ieder geval niet zal missen:
Slapen in stapelbedden, de 851 (blaffende) straathonden, 's ochtends het inbegrepen ontbijt halen, m'n backpack steeds weer inpakken, de smakeloze yoghurt, bijna elke dag een haar in m'n eten, slapen in de Boliviaanse nachtbus (onmogelijk wegdek), in een party hostel met Australische jongeren belanden, als toerist continu de driedubbele prijs gevraagd worden, Israëlische reisgenoten, me in nogal gevaarlijke situaties met onweer in de bergen begeven (2 keer gebeurd), uitkijken naar kleding die weer naar bloemetjes ruikt!

Wel zal ik missen:
Vogelvrij zijn, elke keer weer door fantastische gebergtes, meren, vulkanen, oude steden verrasd worden, Cusqueña (het bier van Cuzco), al m'n leuke, sprankelende, gezellige ontmoetingen met andere reizigers, chocola van Peru, gemiddeld 6 jaar jonger geschat worden, Argentijnse biefstuk, vertrouwen op m'n niet al te slecht ontwikkelde kompas, op zoek naar wifi, Spaans spreken, tango feestjes in Buenos Aires, met niet vastliggende plannen leven, elke dag in een nieuwe situatie belanden nog het allermeest!

Dit was de bescheiden resumé van m'n reis. Voor de uitgebreide versie in geur en kleur weet je me te vinden. Ik ben weer thuis!

Bedankt iedereen!

  • 18 April 2012 - 18:38

    Margreet:

    Lieve Marije,
    .ijk welkom in Nederland, waar je weer veilig bent teruggekeerd. Bedankt voor al die prachtige verhalen van jou waar ik van genoten heb, je zult wel weer even moeten aclimatiseren maar dat zal wel weer lukken. Ik hoop je wel weer eens een keer in levende lijve te zien.

    Groetjes van Margreet.

  • 19 April 2012 - 20:13

    Ellis:

    Fijn dat je weer heelhuids thuis bent, en dat je het zo vreselijk leuk hebt gehad!
    Tot snel!

  • 20 April 2012 - 10:26

    Hilde Lootens:

    HOi Marije,
    een beetje laat maar ik lees nu je resume. Met wat een ervaringen zal je teruggekeerd zijn. En ook goed te horen dat je niets naars is overkomen.
    Hopelijk kan je lang op die maanden teren.
    groet, hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Alkmaar

Marije

Actief sinds 20 Okt. 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 39603

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Marrakech

29 December 2011 - 16 April 2012

Zuid Amerika

10 December 2010 - 06 Januari 2011

Midden-Amerika

26 Februari 2010 - 31 Maart 2010

India

17 November 2008 - 11 Februari 2009

Zuidoost Azie

Landen bezocht: