Daar gaat ze weer - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marije - WaarBenJij.nu Daar gaat ze weer - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marije - WaarBenJij.nu

Daar gaat ze weer

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

28 December 2011 | Nederland, Alkmaar

¡Ola todos!

Morgen is het donderdag 29 december 2011 en ik vond het er weer tijd voor... een lange reis! De aantrekkingskracht voor leven in eenvoud, weer een glimpje meepakken van andere samenlevingen en me oneindig vrij voelen begon weer uit te oefenen... Risico’s verkleinen en op safe spelen is het tegenovergestelde van vrijheid. Maar angst voor het onzekere en onbekende kan vernieuwing in de weg staan. En dat is niet mijn drijfveer...

Ik heb een paar kilo aan belangrijke spullen ingepakt, me op en top voorbereid, heel zuinig geleefd, een woordje Spaans geleerd en een erg gezellig afscheidsfeestje gehad in De Boom, waarvoor ik iedereen nog wilde bedanken voor hun komst. Zo ook voor het afscheid van m'n collega's!

Ben nu klaar om een tijdje weg te blijven in Zuid Amerika. Ik vlieg morgen met Kirsten naar Florianópolis, een stadje in het zuiden van Brazilie. Op 25 januari gaat zij in Buenos Aires weer naar huis en reis ik 7 weken solo verder, door Uruguay, Argentinië, Patagonia en Chili. Daarna naar Bolivia, waar m'n zus Myrna op 17 maart erbij komt en gaan we samen nog Peru zien. Op 16 april 2012 komen we samen weer naar huis.

Op dit weblog laat ik met enige onregelmaat een berichtje achter over mijn belevenissen. Mailtjes ontvangen onderweg over jullie belevenissen vind ik leuk, mail me dan op mvandenwijngaard@online.nl

Hasta unos meses...

Liefs, Marije

  • 28 December 2011 - 13:40

    Margreet:

    Lieve Mzrije,
    leuk over je te lezen, ik wens je alle geluk van de wereld op deze reis en waar je ook bent een gezellig nieuwjaar, ik hoop dat je kan wennen aan al die tijdverschillen.... veel plezier en doe voorzichtig.
    Groetjes Margreet.

  • 28 December 2011 - 16:02

    Myr:

    Ik ga je missen :( !!!!
    Maar kijk nu al uit naar 17 maart! Heeeel veel plezier lieve zus!
    Alvast een knuffel xx

  • 28 December 2011 - 16:05

    Maartje:

    Hey Marij,

    Graag had ik je nog even willen zien voordat je ons continent langdurig verlaat.
    Het is even niet anders. Ik wens je een enerverende, fascinerende en super geweldige ervaring toe.
    Geniet er lekker van! Samen met Kipje de kick off, dat zal gezellig zijn.
    Doe voorzichtig, wees op uw hoede en let goed op je spulletjes! (moet ik toch nog weer even kwijt)
    Goede reis en ik ben benieuwd naar je verslagen. Doeg lieve Marij!

    Heel veel liefs, Maartje

  • 28 December 2011 - 19:40

    Sabine:

    He lieve Marij!
    Ik wens je alle goeds en geluk daar in zuid amerika!
    Ga er lekker genieten van al dat moois daar!
    Ik zal je een mailtje sturen als de baby geboren is.
    En een fotootje natuurlijk!
    Heel veel plezier en een goede vlucht gewenst!
    Heel veel liefs en een dikke kus, Sabine

  • 28 December 2011 - 20:26

    Dennis W.:

    Veel plezier en let goed opzelf! xxx D

  • 28 December 2011 - 21:03

    Fred En Dionne:

    Ja daar ga je weer...
    Het went al maar zijn toch weer blij als we jou en Myrna in april weer van Schiphol kunnen ophalen. Geniet van het reizen en al het moois wat je onderweg tegenkomt.
    dikke kus pap en mam

  • 01 Januari 2012 - 09:35

    Juut:

    Marijskieieieieiei!
    Hoe gaat het daar? Hoop dat jullie een super te gekke start hebben gehad van 2012! Tot snel en een hele dikke zoen!
    Juut

  • 02 Januari 2012 - 15:23

    Klazina:

    dag Marije en Kirsten,
    Hoe is het met jullie? Is de reis goed verlopen? Vanuit een niet zo'n koud Nederland wensen wij jullie een heel fijn 2012.
    gr. Klazina

  • 03 Januari 2012 - 22:35

    Helma :

    Hoi marije en kirsten. Op de eerste plaats de beste wensen voor 2012. Jullie zijn in ieder geval TOP begonnen dit jaar met deze fantastische trip. De link staat nu tussen mijn favorieten dus ik zal je regelmatig ff spotten. Have dikke fun daar. Gr. Helma (van jazzballet mocht je denken who the fuck is Helma :-)

  • 11 Januari 2012 - 16:57

    Maaike:

    Gefeliciteerd en nog heel veel plezier met reizen

    xxxxxx

  • 25 Januari 2012 - 08:57

    Miriam:

    Hoi Marije,
    hier in de Hollandse grauwe miezerregen lees ik voor het eerst jouw reisverslag en bekijk ik de foto's. Wat ziet het er allemaal geweldig uit! Ik hoop dat je het nog steeds naar je zin hebt en enorm geniet.
    groeten van ons allemaal, Miriam, Theo, Bas, Tim, Hessel en Femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Alkmaar

Marije

Actief sinds 20 Okt. 2008
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 39606

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Marrakech

29 December 2011 - 16 April 2012

Zuid Amerika

10 December 2010 - 06 Januari 2011

Midden-Amerika

26 Februari 2010 - 31 Maart 2010

India

17 November 2008 - 11 Februari 2009

Zuidoost Azie

Landen bezocht: