Brasil - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Marije - WaarBenJij.nu Brasil - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Marije - WaarBenJij.nu

Brasil

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

05 Januari 2012 | Argentinië, Puerto Iguazú

Een week geleden leggen we de eerste lange afstand van deze reis af, van Nederland naar Brazilië. Lange afstanden reizen zijn nooit leuk. Zeker niet als je twee keer moet overstappen op een vlucht, moet wachten-wachten-wachten en als je dan eindelijk in slaap valt, er alweer snel uit wordt gehaald door jankende kinderen en hevige turbulentie.

Maar gelukkig hebben we als eerste bestemming een idyllisch strand aan de Braziliaanse kust gekozen, Florianopolis. Een warme zon kan het soort misère van een verreisd gevoel dus snel wegnemen. Als ie ook daadwerkelijk zou schijnen natuurlijk... Verlekkerd kijken we naar de prachtige kustlijn en een aangenaamd strand..maar blijven in de buurt van het hostel om niet na enkele stappen al drijfnat te zijn. Het regent pijpenstelen! :(

Na deze natte maar niet minder leuke start van de reis, en een al te leuk oud&nieuw, pakken we de nachtbus naar de Iguazu watervallen. Het is hier superheet, zo´n 40 graden en we lopen letterlijk in file, de Efteling is er niets bij. De kracht, omvang en impressie van deze 275 vallende wateren op het 3-landen punt Brazilië, Paraguay en Argentinie moeten zelf beleefd worden om het te bevatten...Wat een natuurschoon!! We bezoeken de ene dag de Braziliaanse kant, waar je meer de overview hebt en de volgende dag de Argentijnse, waar je zeer dicht langs het kletterende water loopt. Adembenemend!

Morgenochtend vervolgt de reis zich door Argentinie. In 25 uur reizen we met de bus naar Salta.

Hasta luego!

Kirsten & Marije

• 05 Januari 2012 - 22:34

Kees ('van' Klazina):

Hoi Marije en Kirsten,

Ook al hebben jullie uren moeten hangen en zijn jullie verreisd en goot het uit de lucht en is het tropisch warm en ......, het blijft jaloersmakend waar jullie zijn en wat jullie doen. Ik ben heel benieuwd hoe het in en in de omgeving van Salta zal zijn, neem veel waar en verspreid je nieuws, des te voorbereider kunnen wij te zijner tijd op stap. O ja, en geniet van elke stap.

groet
    Kees (en Klazina die nu meeleest)

• 06 Januari 2012 - 08:43

Myr:

Wauw!!! Wat een mooie foto's! Wat een super trip moest dat zijn... Mag ik morgen al komen ;)?
    Veel plezier samen xxx

• 06 Januari 2012 - 08:48

Juut:

Whow niet normaal die waterval! Krijg helemaal tranen in mijn ogen als ik het lees :) klinkt super!
    Dikke heeeeele dikke kus voor jullie

• 06 Januari 2012 - 10:19

Maartje:

Wat zal de lange reis de eerste indrukken waard zijn!
    Imposant, die prachtige watervallen. Wij hebben hier in het noorden van ons lage landje, door heftige weersomstandigheden, ook watervaltaferelen. Deze vallen overigens niet onder de noemer "natuurschoon".
    De foto's spreken uiteraard voor zich. Leuk leuk leuk, maiden!!
    Veel plezier.

xxx

• 06 Januari 2012 - 17:48

Margreet:

Hallo Marije, wat geniet ik van je verslag en bedankt hoor dat je het mij toestuurt, wat zien jullie al veel, en dat nog maar aan het begin van je reis, als opa dat eens wist die zou trots op zijn kleindochter zijn!! dat je dit allemaal onderneemt. Nog heel veel plezier en groetjes van mij. Doe voorzichtig en ik denk aan je, oh ja nog de beste wensen he voor dit nieuwe jaar, maar volgens mij kan het al niet meer stuk!!.

• 10 Januari 2012 - 10:19

Annemarie:

Oh, wat geweldig om te zien en te lezen! Wat is het er prachtig he? Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen in Salta!
    Geniet lieverd, en fijne verjaardag alvast!
    X

• 10 Januari 2012 - 15:54

Oma Jan:

Atlas optafel vergrootglas erbij want ;daar gaat ze weer ; onze reislustige kleindochter waar we zo trots op zijn.Marije gefeliciteerd met je verjaardag',ga je het vieren met je internationale vrienden
    op die meeslepende Andes muziek Veel plezier .Dikke knuffel oma en jan

• 11 Januari 2012 - 20:50

Dick:

Hallo wereldschoongenieters!

Deze reis lijkt als een waterval die onophoudelijk haar wereldwonderen en schoonheden aan jullie tentoonspreidt! Jullie bevinden je middenin deze waterval en beleven dit alles echt! Van ver probeer ik een klein beetje achter de waterval mee te kijken naar jullie schitterende ervaringen en beelden! De wereld is mooi en jullie zijn het aan het beleven! Geniet ervan meiden! Hele goeie reis samen en laat ons allen in dit miniatuurland vanuit de luie stoel meereizen..Een minpuntje voor jullie; er is geen biermuseum te bekennen ;). Proost!

• 12 Januari 2012 - 11:47

Margreet:

Lieve Marije, ja gisteren was je jarig dus nog van harte gefeliciteerd hoor en ik hoop dat je het nog steeds naar je zin hebt, maar daar twijfel ik niet aan. Groetjes van Margreet.