Schiphol, Hongkong en Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Marije - WaarBenJij.nu Schiphol, Hongkong en Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Marije - WaarBenJij.nu

Schiphol, Hongkong en Yangshuo

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

22 November 2008 | China, Yangshuo

Eerst even dit: zooo wat hebben we het naar ons zin !!!!!

Maandag 17 nov, 7:00u gaat m'n wekker; ik ga op reis! Dankzij lange files op de A9 komen we veel te laat op Schiphol aan. Gelukkig werkt de crew van Finnair de gehele ochtend op onze lachspieren. Eerst flikkert de charmante grondstewardess met haar charmante hakjes bijna van de loopband. Even later treffen we haar weer als ze de telefoon opneemt met Vet! De andere balimedewerker weet niet eens hoe hij ons in moet checken, met als gevolg dat we tijdens de vlucht niet eens naast elkaar mochten zitten :(

Bij aankomst in Hongkong zetten we 'm meteen lowbudget in en nemen de bus (en dus geen taxi) naar het guesthouse die we vlak voor vertrek nog even snel van internet geplukt hebben. Mozes wat viel dat ding tegen! Maar alles went en na paar dagen zien we de lol er al van in. Een slaapie brengt ons snel weer in vrolijke sferen.

In Hongkong bezichtigen we de fantastische skyline vanaf het water, drinken koffie in de leuke kunstwijk Kowloon, eten wat op de nightmarket in Tsim Sha Tsui, verwennen ons met een Chinese voetmassage (=pijn maar fijn), beklimmen de Big Buddha op Lantau island, etc. Ook ons bezoek aan het vissersdorpje Tai O op Lantau hadden we echt niet mogen missen! Allemaal vervallen houten huisjes op vervallen houten palen in zee, fantastisch!! We wagen ons aan een zo veilig mogelijke maaltijd (noodles met verse groenten) en slurpen een slijmerige massa naar binnen (althans, dat probeerden we) en blijken bij de LVG-familie beland te zijn... Jaa ook die bestaan dus in HK.

Na een paar dagen van deze bezigheden, steken we de grens over van HK naar China (kwam dan eindelijk al mijn moeite voor het regelen vh Chinees visa in Den Haag aan bod) en laten we ons per metro en vershrikkelijke nachtbus (wel een met luxe bedjes!) afvoeren naar het Chinese platteland; het Karstgebergte. We kijken onze ogen uit!!!

We zitten hier nu in het dorpje Yangshuo en het is zo leuk hier! Fantastisch dat wanneer we iets vragen aan de lokale bevolking zo ongeveer het halve dorp erbij geroepen wordt om iemand te zoeken die engels spreekt. Er worden dan meerdere chinesen van straat of uit hun winkel geplukt, of er worden allerlei personen opgebeld. Zo mooi dat iedereen evengoed gewoon in het chinees terug begint te ratelen tegen ons. Alsof we dat verstaan!! Maar daar hebben ze hier wat op: chinese taalles. Hmmmm, het overwegen waard....
Zal het aangapen van ons niet tegengaan; regelmatig worden we nagekeken en verschillende chinesen hebben ons al op de foto gezet. Maar alleen als wij ook met hun mochten!

De temperatuur is laag.. Dus we hebben een mutsje, handschoenen en een mooie fake The North Face jackie geshopt. Het eten is fantastisch, gezellig op straat. Gisteren hebben we een hond met eetstokjes gevoerd haha. Weet al dat ik me vanavond aan een Yangshuose specialiteit ga wagen: eend in biersaus. Koffie drinken blijft onze favoriet tijdens de reis. Hier in Yangshuo zitten we aan de Yunan koffie, chinese koffie, heerlijk raken we elke ochtend weer van in onze nopjes..

Impressies en gedachten in overvloed hier! Maar daarover later meer. En we gaan de aankomende dagen nog heel veel mooie dingen zien hier, zoals een adembenemende boottocht over de Li-rivier, mountainbiken door het landschap, over een houten hangbrug en naar Moon hill, naar de rijsterassen in Ping'an en many more! De foto's daarvan zullen spoedig volgen....

Daaaaag!!!
Lfs Marije

• 23 November 2008 - 13:54

Jeroen :

ha goed vertoeven hoor ik al..
    ga zo door!
    hier sneeuwt het. xx

• 23 November 2008 - 19:16

Mam En Pap:

hey,marij

We volgen je hier thuis op de voet hoor. Maak vooral veel mooie foto's he enne
    je badkamer is al gesloopt...
    pas goed op elkaar, dikke xxx

• 24 November 2008 - 11:24

Arjan:

Klinkt fantastisch! Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Veel plezier nog!
    gr kortenaer

• 24 November 2008 - 12:46

Liesbeth:

Hey Marije,

Dat klinkt goed allemaal!!!! Super om te lezen. Geniet ervan! Dike kus

• 24 November 2008 - 12:55

Fadila:

Super om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! geniet ervan en ik blijf je volgen. dikke kus

• 24 November 2008 - 15:57

Maartje:

Oohhh, lekker mountainbiken!! Marij en Juut, wat een geweldig begin van het avontuur! Het zal toch niet zo zijn dat ik ook een x wil...? Houd het Chinees maar goed bij. Geniet ervan. Via jullie persoonlijke mail zal ik de update "Hofstraat and events" vermelden. Tot meel! xx Maart

• 24 November 2008 - 21:12

Annemarie:

Klinkt super allemaal, leuk om wat van je te horen! Geniet ervan verder, dikke X

• 30 November 2008 - 22:44

Rik:

Heeej sis,

Wat leuk om te lezen dat het allemaal fantastisch is!! Kijk alweer uit naar je volgende berichtje en hopen dat het dan lukt om meer pix te uploaden ;)

Ik ga me maar eens buigen over de stklaas cadeaus in het megakoude A'dam! :(

Enjoy!
    x Bro

• 03 December 2008 - 16:02

Rosita:

Hoi Marije,
    Leuk te lezen dat het allemaal wel goed gaat en dat jullie samen lol beleven. Na drie weken tropen tempratuur valt het hier wel erggggg tegen! Succes met alles en vooral zo doorgaan met lol maken. Ik zal jullie blijven volgen! Groet Rosita

• 06 December 2008 - 11:42

Jeroen :

hey marijski! heel gaaf hoor wat ik allemaal lees, jullie ondernemen veel dingen!
    vast al heel veel ervaringen rijker..
    leuke foto ook van jullie 2en
    Veel travel plezier verder...
    Met mij alles toppie verder.. groetjesss